UWAGA!! UWAGA!!

POLECAM ROZPOCZĄĆ NAUKĘ OD LEKCJI 1 - od wprowadzenia. Następnie stopniowe powiększanie swojego zasobu słów :). Listę lekcji znajdziesz po prawej stronie witryny.


sobota, 26 września 2009

19. Tamer Hosny, Shereen - Law Khayfa

Tamer Hosny - Law Khayfa

Słowa piosenki w języku arabskim
لو خايفة اضمك تلاقي الامان
لو تايهة في قلبي تلاقي الحنان
لو خايفة اضمك تلاقي الامان
لو تايهة في قلبي تلاقي الحنان
اجيلك لو انتي في ابعد مكان
لو خايفة اضمك تلاقي الامان
شرين:
حبيتك وفبعدك قلبي معاك
حبيتك مش ممكن انسى هواك
حبيتك وفبعدك قلبي معاك
حبيتك مش ممكن انسى هواك
تامر:
اجيلك لو انتي في ابعد مكان
لو خايفة اضمك تلاقي الامان
انا حاسس كاني قابلتك زمان
انا عايز اقولك بحبك كمان
انا حاسس كاني قابلتك زمان
انا عايز اقولك بحبك كمان
قوليلي هاجيلك انور سماك
حكايتنا حكاية كتبها ملاك
شرين:
انا جنبك وحياتي مكان ما تكون
وملكتك خلتني ملكت الكون
انا جنبك وحياتي مكان ما تكون
وملكتك خلتني ملكت الكون
تامر:
وهاجيلك لو انتي في ابعد مكان
لو خايفة اضمك تلاقي الامان
ليلي ...
حبيتك وفبعدك قلبي معاك
حبيتك مش ممكن انسى هواك

Zapis fonetyczny
Law khayfa, adommek tela2y el aman
law tayha, fe alby tela2y el 7anan
(2x)
ageelek law enty fe ab3ad makan
law khayfa, adommek tela2y el aman
7abeetak, w fe bo3dak alby ma3ak
7abeetak mosh momken ansa hawak
(2x)
ageelek law enty fe ab3ad makan
law khayfa, adommek tela2y el aman
ana 7ases ka2enny 2abeltek zaman
ana 3ayez a2oullek ba7ebek kaman
(2x)
ouleely hageelak anawar samaak
7ekayetna 7ekaya katabha malaak
ana ganbak, w 7ayatee makan matkoon
w malaktak khaleetny malakt el koon
(2x)
ageelek law enty fe ab3ad makan
law khayfa, adommek tela2y el aman
7abeetak, w fe bo3dak alby ma3ak
7abeetak mosh momken ansa hawak
(3x)

Teraz rozbiję poszczególne wersy i wytłumaczę tekst piosenki.

Law khayfa, adommek tela2y el aman لو خايفة اضمك تلاقي الامان

"law" - jeśli "khayfa" - być wystraszonym, bać się, "adommak" - przytulać cię, "tela2y"- ty znajdujesz (t-ela2y) "el aman" - bezpieczeństwo
"Jeśli się boisz, przytulam cię i znajdujesz bezpieczeństwo".

law tayha, fe alby tela2y el hanan لو تايهة في قلبي تلاقي الحنان

"tayha" - być zgubionym, zgubić się, "el hanan" - uprzejmość
"Jeśli gubisz się, w moim sercu znajdujesz uprzejmość"

ageelek law enty fe ab3ad makan اجيلك لو انتي في ابعد مكان

"ageelek" - przychodzę do ciebie (zwrot do kobiety ageel-ik). "ab3ad makan" - odległe miejsce, dalekie miejsce ("makan" - miejsce).
"Przychodzę do ciebie nawet jeśli jesteś w odległym miejscu"

habeetak, w fe bo3dak alby ma3ak حبيتك وفبعدك قلبي معاك

"habeetak" - kochałem cię, "bo3dak" - twoja odległość (podkreślenie, że adresat zwrotu jest daleko ode mnie).
"Kochałem Cię, i kiedy jesteś daleko moje serce jest z tobą"

habeetak mosh momken ansa hawak حبيتك مش ممكن انسى هواك

"mish momken" - nie możliwe, "ansa" - zapomnieć, "hawak" twoja miłość
"Kochałem cię i nie możliwe jest zapomnieć o twojej miłości"

ana hases ka2enny 2abeltek zaman انا حاسس كاني قابلتك زمان


"hases" - czuć, "zaman" - czas
"Czuję jakbym znał ciebie od dawna"

ana 3ayez a2oullek ba7ebek kaman انا عايز اقولك بحبك كمان

"ayez" - chcę, "a2oullek" - powiedzieć ci, "bahebak" - kocham cię, "kaman" - też , także
"Chcę też powiedzieć ci że cię kocham"

ouleely hageelak anawar samaak قوليلي هاجيلك انور سماك


"ouleely" - powiedz mi (ouleel-y - końcówka y [wym. i] wskazuje na 1 os), "hageelak" - przyjdę do ciebie (na początku piosenki zauważamy słowo ageelak - przychodzę do ciebie. Można zatem łatwo zauważyć, że czas przyszły tworzy się w większości przypadków tylko poprzez dodanie -h- na początku czasownika). "anawar" - rozświetlić, "samaak" - twoje niebo
"Powiedz mi (odezwij się do mnie) a przyjdę rozświetlić twoje niebo)".

7ekayetna 7ekaya katabha malaak حكايتنا حكاية كتبها ملاك

"Nasza historia (hekaya) jest pisana przez anioła".

ana ganbak, w 7ayati makan matkoon انا جنبك وحياتي مكان ما تكون

"ganbak" - przy tobie, "hayati" - moje życie, "makan" - miejsce
"Jestem przy tobie i moje życie jest w każdym miejscu gdzie ty jesteś"

w malaktak khaleetny malakt el koon وملكتك خلتني ملكت الكون

"I kiedy miałem ciebie, miałem wszystko"

1 komentarz:

  1. dziekuje za Tamera piosenke,kolejna piekna pioseneczka:) już probuje zapamietac kolejne słowka

    OdpowiedzUsuń