UWAGA!! UWAGA!!

POLECAM ROZPOCZĄĆ NAUKĘ OD LEKCJI 1 - od wprowadzenia. Następnie stopniowe powiększanie swojego zasobu słów :). Listę lekcji znajdziesz po prawej stronie witryny.


niedziela, 15 grudnia 2013

Tamer Hosny - Hob

 

Słowa piosenki w języku arabskim
تامر حسني - حب

حب كان فين الحب قبل ما أهواك
بكرة مش عايز بكرة الا و أنا وياك
حب كان فين الحب قبل ما أهواك
بكرة مش عايز بكرة الا و أنا وياك
لو حعيش أنده بكلمة تبقى أسمك
لو حعيش أحلم ببكرة يبقى منك
يلى أحلى سيرة لما بتيجى سيرتك
يلى عمرى أبتدى من يوم ما شوفتك
لو حعيش أنده بكلمة تبقى أسمك
لو حعيش أحلم ببكرة يبقى منك
يلى أحلى سيرة لما بتيجى سيرتك
يلى عمرى أبتدى من يوم ما شوفتك

حب كان فين الحب قبل ما أهواك
بكرة مش عايز بكرة الا و أنا وياك
حب كان فين الحب قبل ما أهواك
بكرة مش عايز بكرة الا و أنا وياك
لو تسبنى مش حعيش أنا تانى بعدك
عمرى ماشوفت الحنان غير و انا جنبك
يلى جوه جوه قلبى حفرت صورتك
كل أملى فى الحياة أفضل فى حضنك
لو حعيش أنده بكلمة تبقى أسمك
لو حعيش أحلم ببكرة يبقى منك
يلى أحلى سيرة لما بتيجى سيرتك
يلى عمرى أبتدى من يوم ما شوفتك 



Zapis fonetyczny

Hob kan fien el hob abel ma ahwak
Bokra mesh ayez bokra ella wa ana wayak
Hob kan fien el hob abel ma ahwak
Bokra mesh ayez bokra ella wa ana wayak
Law heash andah bkelma tbea asmak
Law heash ahlm bebokra yabea menak
Yalli ahla sera lama tegi sertak
Yalli omri ebtada meen youm ma shoftak
Law heash andah bkelma tbea asmak
Yalli ahla sera lama tegi sertak
Hob kan fien el hob abel ma ahwak
Bokra mesh ayez bokra ella wa ana wayak
Hob kan fien el hob abel ma ahwak
Bokra mesh ayez bokra ella wa ana wayak
Law tsebni mesh heash ana tani baadak
Omri mashoft el hanan gher wana ganbak
Yalla gowa gowa albi hafart sortak
Kol amli fel haya afdal fe hodnak
Law heash andah bkelma tbea asmak
Yalli ahla sera lama tegi sertak



Teraz rozbiję poszczególne wersy i wytłumaczę tekst piosenki.

Hob kan fien el hob abel ma ahwak
hob - miłość








abel -przed, zanim
ma ahwak - kochałem cię

"Gdzie była miłość zanim cię kochałem"


Bokra mesh ayez bokra ella wa ana wayak

"Jutro, nie chcę (mesh ayez) jutra jeśli nie z tobą"

Law heash andah bkelma tbea asmak
 

"Jeśli będę naokrągło mówić jedno słowo to twoje imię"

Law heash ahlm bebokra yabea menak
bebokra - o jutrze

"Jeśli będę marzyć o jutrze niech będzie z tobą"

Yalli ahla sera lama tegi sertak
 "Och ty, która jesteś najsłodszym tematem."

Yalli omri ebtada meen youm ma shoftak

"och ty, moje życie zaczęło się od nowa kiedy cię zobaczyłem (shoftak)"

Law tsebni mesh heash ana tani baadak

 Jeśli mnie opuścisz, nie będę żył ponownie (znowu - tani) po tobie"

Omri mashoft el hanan gher wana ganbak
 

 Nigdy nie przyciągałem uwagi, tylko kiedy byłem obok ciebie"

Yalli gowa gowa albi hafart sortak

w moim sercu (gowa albi ) albi -serce  zapamiętałem twoją twarz- sortak

"Och ty, jesteś w moim sercu, zapamiętałem twoją twarz (twój obraz)"

Kol amli fel haya afdal fe hodnak
 kol - wszystko, caly
haya - życie
fe - w 

 'Cała moja nadzieja w życiu,(pozostać) najlepiej w twoich objęciach"

1 komentarz: